Demonstrationer i flere storbyer
Skrevet af Pia Bruun, tor, 04/02/2010 - 12:11
Ansatte i byggefagene gennemfører i dag en ny arbejdsnedlæggelse i protest mod manglende overholdelse af de kollektive overenskomstaftaler.
Ansatte i byggefagene gennemfører i dag en ny arbejdsnedlæggelse i protest mod manglende overholdelse af de kollektive overenskomstaftaler.
Ifølge fagbevægelsen nægter arbejdsgiverne at godkende den lønstigning på 3,5%, som parterne blev enige om sidste år.
Byggefagenes sammenslutning er ikke enig i fagbevægelsens krav om lønstigninger på 3,5% i en periode, hvor inflationen kun er på 1%.
Arbejdsnedlæggelserne ramte i går byggeriet på den nye lufthavns terminal T3 i Málaga.
90% af ansatte indenfor branchen bakker op om arbejdsnedlæggelserne, siger fagforbundet UGT. Arbejdsgiverne mener derimod at kun 10% deltog i strejker og demonstrationer rundt om i landet.
Der er en ny runde af arbejdsnedlæggelser igen den 24. og 25. februar og den 10. og 11. marts.
Kan måske også interessere dig
Her er de vigtige datoer og tidsfrister for Andalusiens nye regering
I Spanien kan man ikke danse om en ny reegrigsdannelse, sålænge man vil ...
Gaudís hemmelige perle i de smukke catalanske bjerge
Landsby med historie, årstider og natur.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















