Kong Juan Carlos på besøg hos Obama
Skrevet af Pia Bruun, ons, 17/02/2010 - 11:09
Den amerikanske præsident Barak Obama tager i dag imod Spaniens kong Juan Carlos i det Hvide Hus i Washington.
Den amerikanske præsident Barak Obama tager i dag imod Spaniens kong Juan Carlos i det Hvide Hus i Washington.
Spaniens konge er det første europæiske statsoverhoved, som besøger Obama, efter at han overtog regeringsmagten.
Mødet finder sted i det Ovale Værelse. Bagefter deltager kongen i et frokostmøde med bl.a. USAsudenrigsminister Hillary Clinton.
Parterne ventes at tale om sikkerhed, terror, udviklingen i Mellemøsten og miljø.
Det er ikke mere end en måned siden kong Juan Carlos var på besøg i Saudi Arabien og her for nogle dage siden var han på kort visit i Libanon.
Kan måske også interessere dig
DGT-boss forsvarer den omstridte V-16-lanterne
″Det er et teknologisk fremskridt, vi bør være stolte af.″
Dronningens fødeby og datterens tronfølgertitel
Turen går denne gang til det grønne Asturien med Oviedo som hovedstad. Charmerende torve, romanske kirker og smukke middelalderbygninger.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















