Bøf med god samvittighed
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 25/10/2018 - 07:00
Teknologi & Videnskab | AMIGOS
VIDENSKAB & GASTRONOMI: Giver rødt kød dig dårlig samvittighed, er der lys forude med grønne, printede bøffer.
Vegetarerne siger det. Dyrevelfærdsfolkene siger det. Sortseerne siger det: Det er ikke godt at spise kød.
Kød koster for meget at producere, dyrene har det ikke altid godt, mens de fedes op, slagtning er barbarisk, og klodens ressourcer kunne holde flere i live, hvis de ikke først skulle igennem en ko eller et lam.
Giuseppe Scionti er en italiensk forsker, der researcher i Barcelona, og han har måske løsningen på det hele. For i Barcelona er de også fremme i skoene med 3D-printning.
Næste generation af bøffer har måske aldrig været i nærheden af en ko.
Kan måske også interessere dig
En ″blåbær-chip″ i kraniet: Kan teknologi kurere depression?
Det er der nu meget, der tyder på at være virkelighed.
Dom i sagen om ″Rædslernes hus″ i Oviedo
To år og ti måneders fængsel til forældrene.
Løsninger til os, der bøvler med at holde liv i blomsterne
Fif til fem planter, der trives i fuld sol.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








