Boykot de store!!!
Skrevet af Torben Wilkenschildt, fre, 17/09/2021 - 10:28
Penge & Forbrug
PENGE & FORBRUG: Forbrugerforeningen Facua opfordrer alle til at forlade Iberdrola, Endesa og Naturgy.
FACUA - forbrugere i aktion - opfordrer til boykot af Iberdrola, Endesa og Naturgy som reaktion på deres misbrug af takster og afpresning ved at true med at lukke atomkraftværkerne efter regeringen har vedtaget en række foranstaltninger, der vil reducere deres oppustede profitter.
Foreningen har oprettet dette websted https://www.facua.org/AdiosOligopolio for at informere om mobiliserings-kampagnen.
Målet er, at forbrugerne skal skifte til de uafhængige elleverandører fra de store i oligopolet.
Under sloganet #AdiósOligopolio - Farvel oligopol - foreslår FACUA forbrugere, der har indgået el- eller gasaftaler med et af disse selskaber, at de forlader dem ved at ansøge om en ny aftale med en anden leverandør.
Boykotten er også rettet mod Iberdrolas, Endesas og Naturgys datterselskaber, der tilbyder PVPC-tariffer for elektricitet. Det drejer sig om elleverandørerne Curenergía (der tilhører Iberdrola), Energía XXI og Energía Ceuta XXI (der begge tilhører Endesa) og Comercializadora Regulada Gas & Power (der tilhører Naturgy).
Foreningen advarer om, at tilbuddene på markedet kan være dyrere eller billigere end oligopolets tilbud, og derfor er det vigtigt at tjekke priserne og kontrakt betingelserne på selskabernes websteder grundigt og bruge den nationale kommission for markeder og konkurrence (CNMC)'s sammenligningsværktøj for energiudbud. Det er også nødvendigt at kontrollere, om kontrakten med oligopolselskaberne indeholder sanktioner for førtidig opsigelse.
Foreningen advarer om, at kampagnen ikke er rettet mod forbrugere, der har en “bono social”, da de mister rabatten, hvis de skifter selskab i aftaleperioden.

Kan måske også interessere dig
Revolution i pensionssystemet: Nye regler gør det yderst attraktivt for seniorer at arbejde videre
Gennembrud for arbejdende seniorer i Spanien: Ny trappemodel sikrer fuld pension.
Sagen om Plus Ultra eskalerer: Zapatero afhørt ved Audiencia Nacional
″Jeg har ikke talt med en eneste sjæl″, siger Spaniens tidligere premierminister, José Luis Rodríguez Zapatero.
Glædelig jul med alt godt fra havet, pink plastik, Jesus og cava
Andesteg, kravlenisser og juletræ har du nok ret godt styr på - men hvad gør man i Spanien?
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















