Glasflasker kommer tilbage
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, tir, 29/10/2019 - 07:00
Samfund og Politik | AMIGOS
SAMFUND: Spanske virksomheder går nu stille og roligt Danmark i bedene og genindfører returpant på glasflasker.
Når vi går på bar og bestiller en øl eller en sodavand i en glasflaske, beholder tjeneren flasken.
Årsagen er, at der er pant på flasken. Den sendes retur til distributøren, som betaler for flaskens værdi.
Men sådan er det ikke i de private hjem. Spanske husstande smider tonsvis af engangsemballage væk, og det lægger yderligere beslag på miljøet.
Systemet fandtes rent faktisk for mange år siden, men gik tabt i forbindelse med industrialisering og forbrugsvækst og blev i stedet erstattet af engangsplast.
Men det skal der heldigvis laves om på nu.
Kan måske også interessere dig
Elnet-mangel blokerer for 16.000 nye boliger i Málaga
Strømsvigt for boligmarkedet: Málagas vokseværk rammer muren.
VM i fodbold er en guldgrube for spanske barer
VM-millioner ruller ind: Barerne forventer 30 procent mere i kassen på kampdage.
Arkæologisk udgravningssted Cenobio de Valerón
En perle af præhispanisk ingeniørkunst på Gran Canaria
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








