Nyt navn til regionshovedstad
Skrevet af Kathrine Hesner, ons, 30/11/2016 - 01:00
Samfund og Politik
SAMFUND & POLITIK: Hvis du mener, at politikerne somme tider godt kunne bruge tiden lidt mere fornuftigt, skal du måske springe den her nyhed over...
Palma de Mallorca er blevet lidt amputeret. Nu er navnet ganske enkelt Palma. Igen!
De regionale myndigheder for Mallorca og de andre Balearer godkendte i går navneændringen fra Palma de Mallorca til Palma.
Det er tredje gang der har været en ændring siden 2008. Det skriver Diariodemallorca.es
Navnet er egentlig officielt bare Palma, men frem til 2008 brugte man Palma de Mallorca som det officielle navn. Men så kom PSOE i front, og man droppede officielt ’de Mallorca’ .
Så skete det, at Partido Popular nappede ledelsen i 2012, og fluks var ‘de Mallorca’ tilbage. Man mente, at det var vigtigt for at adskille de fra La Palma og Las Palmas, og det mener PP i øvrigt stadigvæk.
PP-folk har allerede svoret, at når PSOE bliver vippet af pinden næsten gang, vil PP igen ændre navnet tilbage til Palma de Mallorca.
Kan måske også interessere dig
Politisk jordskælv i Spanien: Guardia Civils eliteenhed ransager regeringspartiets hovedkvarter
Anklager om ulovlig finansiering: Hvad gemmer der sig i POEs computere?
Læs alt om flyselskabet Plus Ultras brogede historie
Fra tvivlsom opstart til hemmelige returkommissioner: Alt om Plus Ultra og Zapatero-familien.
Løsninger til os, der bøvler med at holde liv i blomsterne
Fif til fem planter, der trives i fuld sol.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















