Sådan ser Europas første 5G-satellitkonstellation ud ledet af Spanien
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 13/11/2025 - 06:42
Teknologi & Videnskab | AMIGOS
Virksomheden Sateliot har indviet det første udviklingscenter i Barcelona for 5G-nanosatellitter på kontinentet.
Læs om det omfattende projekt, der vil give dækning til millioner af enheder i afsides områder, både inden for ‘Internet of Things’ og mobiltelefoner
Den spanske virksomhed Sateliot har indviet i Barcelona det første Europæiske Center for 5G-Satellitter, en teknologisk milepæl, som styrker virksomhedens position som pioner inden for integration af landbaserede og rumlige mobilnetværk. Det nye center samler design, fremstilling, validering og kontrol af satellitter, som vil betjene millioner af tilsluttede enheder i områder uden dækning, både inden for Internet of Things (IoT) og mobiltelefoner.
Kan måske også interessere dig
EU-Kommissionen på digital ″rovdrift″
Skal Google og Meta tvinges til at dele deres guld med Europa?
Den ubekvemme sandhed om Spaniens økonomi
To ansigter i det spanske BNP- og beskæftigelsesboom.
Spektakulær rute ved Rio Mundo-flodens udspring
Hvor bjerget brister, og livet fødes.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








