Udlændinge melder hinanden
Skrevet af Kathrine Hesner, ons, 26/11/2014 - 01:00
Samfund og Politik
ØKONOMISK KRIMINALITET: Vi holder øje med naboen og melder det, hvis han får penge uberettiget. Anonym "stikker"-linje er rødglødende.
Udlændinge melder i stigende grad hinanden til myndighederne for socialt bedrageri. Opkald til anonym hotline er fordoblet siden oktober.
Anmeldelserne gælder blandt andet bedrageri med pensionsudbetalinger og andre sociale ydelser, og siden slutningen af 2011 har de danske myndigheder stillet skarpt på danskere i udlandet og hentede hurtigt mange penge hjem til statskassen. Penge, der var udbetalt uberettiget.
Kan måske også interessere dig
Politisk jordskælv i Spanien: Guardia Civils eliteenhed ransager regeringspartiets hovedkvarter
Anklager om ulovlig finansiering: Hvad gemmer der sig i POEs computere?
Millionindsats på arbejdsmarkedet: 12,6 millioner euro skal sende 12.000 spaniere i »grøn aktivering«
Massiv investering i uddannelse til klimasikring og grøn omstilling.
Villa Antiopa; et romersk domus i hjertet af Costa del Sol
I kælderen under en beboelsesejendom - ret utroligt!
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















