Regeringen giver tilskud til nye dæk
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 03/03/2011 - 11:25
Samfund og Politik
Ikke nok med at vi skal sætte farten ned, og der bliver slukket for gadebeslysningen: Nu synes regeringen også, at det ville være en god idé...
Ikke nok med at vi skal sætte farten ned, og der bliver slukket for gadebeslysningen: Nu synes regeringen også, at det ville være en god idé, hvis vi skifter bilernes dæk ud med nye energispare-dæk.
Industriministeriet foreslog onsdag en ny 'Plan Remove', som går ud på at give tilskud til de bilister, der ønsker at udskifte dækkene på deres bil. Ministeriet anslår, at mindst 60.000 bilister vil vælge at gå over til den ny brændstof-besparende type. Hver bil kan spare 0,3 liter brændstof per 100 km. ved at gå over til den nye type dæk.
Spanien har en samlet bilpark på 30 millioner køretøjer, hvoraf en fjerdedel har været på vejene i mindst ti år.
Regeringens nye forslag til energibesparende foranstaltninger skal vedtages af ministerrådet fredag. Forslagene skal nedbringe energiforbruget i Spanien og mindske afhængigheden af den kostbare olie, som truer med at sætte endnu en kæp i hjulet for den økonomiske vækst i Spanien.
Kan måske også interessere dig
Sundhedsvæsenet: Andalusiens største stolthed og hovedpine
Andalusien stemmer: Kan sundhedskrisen vælte den siddende regering?
75 % af de spanske lønmodtagere føler sig underbetalt
Ny foruroligende rapport viser rekordhøj utilfredshed på arbejdsmarkedet
Når vi skal passe barnebarnet
VIDEO: Du kender sikkert den dér med at skulle finde på. Og det duer ikke rigtigt at spise af med en is hver gang…
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















