Sorte penge til de trængende
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 28/01/2014 - 11:00
Penge & Forbrug
Lokalstyret på Mallorca har besluttet, at alle penge, der bliver beslaglagt i korruptionssager skal bruges på de borgere, der har mest brug fo...
Lokalstyret på Mallorca har besluttet, at alle penge, der bliver beslaglagt i korruptionssager skal bruges på de borgere, der har mest brug for det.
Forslaget blev fremlagt af det socialistiske parti på øen, og betyder, at når der falder dom i en korruptionssag, går alle de penge, politi og domstole har beslaglagt, til sociale formål.
Helt præcist skal de gå til at give flere resourcer og forbedre livskvaliteten for de fattigste indbyggere på øen.
Forslaget blev bakket op af det konservative parti, som mener, at de går fint i tråd med partiets mission om at hjælpe de svageste i samfundet.
Kommunen anslår, at ordningen vil indbringe op mod 15 millioner euro i de kommende måneder.
Kan måske også interessere dig
Så blev renterne sat op
Christine Lagarde, præsident og Boris Vujčić, vicepræsident for ECB den 11 juni 2026.
Ugen set i bakspejlet
I denne artikel får du links til alle ugens nyheder.
Supermand med håndbremse
VIDEO: Udfordret på højdeskræk gik det ikke helt efter planen på landets næstlængste svævebane.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















