Indvielse af Centro-Alameda i Málaga
Skrevet af Pia Bruun, man, 22/03/2010 - 10:19
Fra og med i morgen kan man igen taget nærbanen helt til Málaga.
Fra og med i morgen kan man igen taget nærbanen helt til Málaga.
Endestationen Centro-Alameda åbner igen efter at den har været lukket i to år p.g.a. Sporarbejde.
Undergrundsstationen er lavet helt om, så der nu er to spor og perron på begge sider.
Der er anlagt en boulevard med flere udgange til Málaga centrum.
Ombygningen har kostet 5,5 millioner euro.
Den gamle station blev anlagt i 1975 og havde ikke kapacitet til at klare den planlagte udvidelse af nærbanen mellem Málaga og Fuengirola.
Nærbanen transporterer årligt 3 millioner passagerer og er en af de mest benyttede i hele landet.
Kan måske også interessere dig
Troen flytter bjerge – men flytter den også krydset på selvangivelsen?
Gratis at støtte kirken – men fire ud af ti lader være. Men hvordan i Danmark?
Bogstaveligt talt en rejse tilbage til middelalderen, men kun én gang om året
I hjertet af Sierra de Cádiz blander maurere og kristne sig med dig og mig til en sjov weekend.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















