Nye regler for nedrivning af ulovligt byggeri
Skrevet af Pia Bruun, ons, 17/03/2010 - 21:23
Det skal være lettere for kommunerne at gribe ind overfor ulovligt byggeri.
Det skal være lettere for kommunerne at gribe ind overfor ulovligt byggeri.
Det fremgår af et nyt forslag, som er blevet vedtaget af den andalusiske regering.
Forslaget er blevet døbt ”ekspres nedrivning”, fordi der maksimalt må gå to måneder efter at udvisningsordren er blevet udstedt, til ejendommen bliver fjernet.
I dag går der normalt op til et år.
Forslaget giver desuden den andalusiske forvaltning ret til at gribe ind hvis kommunerne ikke gør noget for at få fjernet ulovligt byggeri.
Der er samtidig lagt øget pres på arkitekterne, som ikke må godkende byggeprojekter i områder, der ikke er udlagt til bebyggelse.
Kan måske også interessere dig
Oplev Mudejar-kunst og romantiske legender - Kong Carl Gustaf og dronning Mary - Kinesisk topmodel til 120.000 euro
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Tag med til den skjulte perle i Castilla og León
En rejse til Spaniens sjældent besøgte hjerteland.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















