Nej til Torre del Mar kommune
Skrevet af Pia Bruun, fre, 05/02/2010 - 12:26
Drømmen om kommunal selvstændighed til Torre del Mar bliver ikke til noget.
Drømmen om kommunal selvstændighed til Torre del Mar bliver ikke til noget.
Efter 20 års politisk tovtrækkeri om løsrivelse fra Vélez-Málaga kommune, har Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg sagt nej.
Ansøgningen blev indlevet for fire år siden af Manuel Rincon, der er formand for det lille uafhængighedsparti, GIPMTM i Torre del Mar.
Domstolen begrunder sin afvisning med, at der ikke sker nogen krænkelse af menneskerettighederne for borgerne i Torre del Mar.
Kravet om selvstændighed er tidligere blevet afvist af den andalusiske højesteret, men initiativtagerne besluttede bagefter at gå videre med sagen.
Kan måske også interessere dig
Historisk tale og historiske medlemmer af Kongressen og Senatet
Historisk tale fordi det var første gang, En pave talte i Kongressen. Historiske medlemmer fordi jeg aldrig tidligere har set dem alle stå op og klappe.
Bjergrig, betagende og fartfuld ferie med smart trick i ærmet
VIDEO: De Julianske og Dolomitiske Alper: Endeløs og åndeløs natur.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















