Bøde for ikke at sende sin datter i skole
Skrevet af Pia Bruun, tir, 27/04/2010 - 13:01
Samfund og Politik
Man kan ikke bare lade være med at sende sine børn i skole.
Man kan ikke bare lade være med at sende sine børn i skole.
Det ved en familie fra La Línea i Cádiz-provinsen, efter at forældrene til en mindreårig skoleelev er blevet idømt en bøde på godt 1000€ for deres datters skolefravær.
Hvis forældrene ikke betaler, kan de se frem til et halvt års fængsel.
Hvis en skoleelev har mere end fem fraværsdage, skal skolen kontakte det lokale skoleudvalg, som så skal tage kontakt til familien. Hvis ikke forældrene samarbejder, ender sagen på dommerkontoret.
María Teresa García Mellado fra det andalusiske skoleudvalg beklager, at det er nødvendigt at idømme forældre bøder for ikke at sende deres børn i skole. Men det kan det altså være i visse tilfælde, siger hun.
Kan måske også interessere dig
Alle overrasket og ikke et øje tørt
Så fik Danmark beskeden om en ny regering i går aftes under de mest romantiske forhold på kongeskibet i H.C. Andersens Odense …
Den ubekvemme sandhed om Spaniens økonomi
To ansigter i det spanske BNP- og beskæftigelsesboom.
Cami de Cavalls - Historisk vandresti på Menorca
Den danske guide Pia Bruun lokker med helt særlig tur, og der er tilmelding nu.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















