Færre udlændinge vælger Spanien
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 22/01/2013 - 10:58
Samfund og Politik
Recession og stigende arbejdsløshed er formentlig årsag til, at antallet af udlændinge i Spanien for første gang i mange år er faldende.
Recession og stigende arbejdsløshed er formentlig årsag til, at antallet af udlændinge i Spanien for første gang i mange år er faldende.
Antallet af udenlandske statsborgere faldt i 2012 til 5.736.258, hvilket er 15.229 færre end året før. Det svarer til et fald på 0,3 procent. Det er første gang i 15 år, at antallet af udenlandske indbyggere falder.
Ifølge Statistisk Institut var der i Spanien sidste år 47.265.321 indbyggere, hvilket var næsten 65.000 flere end i 2011. Antallet af registrerede udlændinge udgør 12,1 procent.
Mens indbyggertallet i de seneste 15 år har været konstant stigende, er det første gang, at antallet af udlændinge er faldet. Af udlændinge findes der flest rumænske statsborgere med 897.203, efterfulgt af marokkanere med 788.563 og briter på tredjepladsen med 397.892.
Kan måske også interessere dig
Sundhedsvæsenet: Andalusiens største stolthed og hovedpine
Andalusien stemmer: Kan sundhedskrisen vælte den siddende regering?
Demografisk chok: Sådan ser den spanske befolkning ud om 50 år
Spanien i 2076: Fire ud af ti vil være født i udlandet.
Er der noget så hyggeligt som at blive inviteret på en overraskelsestur?
Nu har vi dokumentationen: Alle veje fører til Rom.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















