Kæmpe bøde for at være ulydig
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 17/10/2012 - 12:58
Samfund og Politik
Det skal koste dyrt at demonstrere i Spanien. Arrangøren af protestaktionen ”Omring Kongressen” den 25. september skal straffes økonomisk.
Det skal koste dyrt at demonstrere i Spanien. Arrangøren af protestaktionen ”Omring Kongressen” den 25. september skal straffes økonomisk.
Under demonstrationen blev 35 anholdt og 64 såret.
Regeringens delegeret i Madrid, den konservative Cristina Cifuentes, kræver, at arrangøren af aktionen, en spanier med forbogstaverne R.O.G.R, bliver idømt en bøde på 6.000 euro.
Formanden henviser til paragraf 4.2 i loven om forsamlingsfrihed, der taler om ansvar i forbindelse med indkaldelse af demonstrationer og ulydighed overfor ordensmagten.
Årsagen til at det er enkeltpersoner, der indkalder til demonstrationer er at de foreninger, der reelt står bag arrangementet, ikke er registreret eller har tilhørsforhold til nogen politisk organisation.
Kan måske også interessere dig
Alle overrasket og ikke et øje tørt
Så fik Danmark beskeden om en ny regering i går aftes under de mest romantiske forhold på kongeskibet i H.C. Andersens Odense …
Romeo og Julie vender tilbage til Madrid efter mere end et århundrede
VIDEO: Teatro Real indfrier historisk gæld: Gounods romantiske mesterværk indtager endelig Madrid.
Få viden om de udvalgte steder, som Pave Leo XIV's besøger i Spanien
Tag med på en spændende tur uden en pave i hælene på dig ...
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















