Kræver nyt lægecenter i Las Chapas
Skrevet af Pia Bruun, tor, 22/04/2010 - 12:15
Sundhed & sygdom
Beboerne i Las Chapas i den vestlige del af Marbella kommune kræver opførelse af et rigtigt sundhedscenter i området.
Beboerne i Las Chapas i den vestlige del af Marbella kommune kræver opførelse af et rigtigt sundhedscenter i området.
Der har siden 2002 været et lokalt lægecenter i Las Chapas, men det er langt fra godt nok, mener indbyggerne.
En gruppe borgere er derfor gået i gang med at lave en underskriftindsamling, som skal være med til at lægge yderligere pres på det andalusiske sundhedsvæsen.
Las Chapas har i dag 12.500 registrerede indbyggere. Det er noget nær en fordobling i løbet af de seneste ti år.
Ifølge det andalusiske sundhedsvæsens egne kriterier, skal der være et ambulatorium i et distrikt, der har mere end 5.000 indbyggere.
En stor del af indbyggerne i området er udenlandske EU-borgere.
Kan måske også interessere dig
Spanske sundhedsmyndigheder: Risikoen for ebola-smitte i Spanien er meget lav
Spanien fraråder rejser til berørte områder, men maner til ro på hjemmefronten.
Ensalada de judías verdes
Mon ikke et glas hvidvin er sagen til både køkkenhyggen og salaten ...
Velkommen til den perfekte efterårsferie på Kanarieøerne - med eller uden børn
En verden af eventyr venter, når mange danskere har ferie i næste uge.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















