Bilen ringer selv efter ambulancen
Skrevet af Pia Bruun, man, 30/03/2015 - 01:00
Fly & trafik
TRAFIK: Om få år skal alle nye biler være i stand til at ringe til den nærmeste alarmcentral i tilfælde af en ulykke.
E-call hedder den teknik, som senest om tre år skal være klar i alle nye spanske biler så de selv ringer 112 ved alvorlige ulykker. Forsøg viser, at hjælpen når hurtigere frem, når bilerne selv kan ringe efter hjælp.
Kan måske også interessere dig
DGT advarer mod massive køer: Sådan slipper du nemmest gennem 1. maj-trafikken
Trafikdirektorat, DGT, har iværksat en storstilet trafikoperation i forbindelse med 1. maj-helligdagene.
Velkommen hjem og tak for denne gang
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Se rødt på alverdens forskellige og velsmagende måder
Lige nu er der højsæson for tomater, men hvad passer til hvad?
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















