Andalusien kræver øjeblikkelig fyring af topchefer efter togulykken i Adamuz
Skrevet af Torben Wilkenschildt, fre, 01/05/2026 - 08:45
Samfund og Politik | AMIGOS
Efterspil efter Adamuz-ulykken: Krav om konsekvenser for jernbaneledelsen.
Den andalusiske regering har officielt anmodet transportminister Óscar Puente om at afskedige præsidenterne for både Renfe og Adif. Kravet kommer i kølvandet på ulykken ved Adamuz, som ifølge de regionale myndigheder er kulminationen på længere tids svigt og manglende investeringer i det andalusiske jernbanenet.
Kan måske også interessere dig
Spanien runder historisk militær milepæl
Efter to årtier med begrænsede forsvarsbudgetter har Spanien i 2026 officielt overskredet NATO's målsætning.
Gigantisk batteri i Cáceres gemmer den spanske sol
Spansk energirekord: Landets største batteri sat i drift i Extremadura.
A Queimada: Den Magiske Drik fra Galicia
Oprindelsen af a queimada er usikker, og der er flere teorier, som giver den et skær af mystik.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.









.jpg)








