Sandslot forbudt!
Skrevet af Torben Wilkenschildt, man, 04/08/2014 - 01:00
Samfund og Politik
I alvorlige sager – hvor der sker skader på offentlige strandområder - kan der idømmes helt op til 3.000 euro i bøde. Minimumsbøden er 60...
I alvorlige sager – hvor der sker skader på offentlige strandområder - kan der idømmes helt op til 3.000 euro i bøde. Minimumsbøden er 60 euro.
Ifølge Rincon de la Victorias konservative borgmester, Francisco Salado (PP), har forbuddet til formål at sikre fri adgang til kommunens strande.
- Det er et nødvendigt forbud, som samtidig skal beskytte miljøet på strandene, siger han.
Der er 40.000 indbyggere i Rincon de la Victoria, som er et af de mest eftertragtede feriesteder for indbyggerne i nabo-storkommunen Málaga.
Og det er ikke fordi det nye forbud ligefrem kommer til at stå alene. Man skal efterhånden læse på lektien hjemmefra, hvis man vil undgå at komme til at overtræde en af de mange regler.
Det er nemlig forbudt at medbringe dyr, biler, at parkere, larme, spille høj musik, spille bold (med mindre det ikke genererer andre), tænde bål, lave BBQ, campere og overnatte på strandene.
Hvad med ungerne

Misbrug af offentlig strand?
Forhåbentligt får truslen om bøde ikke børn til at holde sig at bygge sandslotte. Formand for miljøudvalget i Rincon de la Victoria, Sergio Díaz, siger, at forbuddet på ingen måde er møntet på børn, som fortsat må boltre sig i sandet, som de har lyst.
- Forbuddet er rettet mod voksne artister, der bygger sandslotte for at tjene penge, siger Díaz.
Men det er dog fortsat muligt at lege – også for de store børn.
- Fra nu af skal alle, der vil bygge større sandslotte på strandene, søge om tilladelse, og det er gratis at søge, siger han og fortsætter:
- Formålet med det her er også at undgå, at der opstår en konflikt mellem brugerne.
Kan måske også interessere dig
Stor spænding om valget på søndag i Andalusien
Juanma Moreno (PP) balancerer på kanten til at miste sit absolutte flertal ...
″I en blanding af moralsk forargelse og personlig forurettelse″
Som opfølgning på vores debat om tilgivelse har vi fået tilladelse til at trykke Torkild Baks prædiken, der blev holdt i går i Margrethekirken.
Der findes (næsten) ikke ord til at beskrive, hvor flot her er, men vi prøver!
La gruta de Las Maravillas er et - ja - vidunderligt syn.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















